بخور نخورهای نوروزی

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ در ۱۸:۵۹

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این‌که در ایام نوروز بهتر است به جای شیرینی و شکلات، میوه مصرف شود، گفت: مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌‌ها با اندازه متوسط توصیه می‌شود.

به گزارش ایران پزشک، زهرا عبداللهی در توصیه‌های تغذیه‌ای برای نوروز گفت: میهمانان باید توجه کنند که نیازی نیست در تمام دید و بازدیدها از شیرینی و شکلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازم است، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آن‌ها در پیش‌گیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.

عبداللهی با بیان این‌که مصرف زیاد میوه موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، اظهار کرد: روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌‌ها می‌‌توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: اگر مردم در طول روز چند دید و بازدید داشته باشند، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل یا میوه استفاده کنند که با اضافه دریافت انرژی، دچار اضافه وزن و چاقی نشوند.

عبداللهی با بیان این‌که برای صرف چای، به جای قند و شکلات بهتر است از کشمش، توت خشک یا خرما در حد کم استفاده شود، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مانند شربت‌ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان محدود شود.

پایان پیام/

Print Friendly, PDF & Email

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ایران پزشک