چگونه مصرف قند و شکر خود را کم کنیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ در ۱۷:۳۵

قند و شکر

یکی از بیماری‌های غیرواگیر دیابت است که مصرف قند و شکر بیش از اندازه و عدم رعایت نکات تغذیه‌ای می‌تواند فرد را به این بیماری دچار کند. برای کاهش مصرف قند و شکر در روز باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

به گزارش ایران پزشک، برای کاهش مصرف قند و شکر در میان وعده‌ها از میوه‌های تازه یا بیسکوییت‌های سبوس‌دار به جای کیک‌ها و شیرینی‌های خشک و تر که شیرین و پرچرب هستند، استفاده کنید. همچنین هنگام تهیه کیک و بیسکوییت و شیرینی خانگی سعی کنید به جای شکر از عسل یا میوه‌های تازه یا پخته شده استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت شود این است که مصرف نوشابه‌های گازدار و آب‌میوه‌های صنعتی را حذف یا به حداقل برسانید و به جای آن، آب (آب طعم‌دار شده با تکه‌های میوه یا سبزی‌جاتی مثل نعناع)، دوغ کم نمک و آب‌میوه‌های تازه بنوشید.

بهتر است همراه با چای به جای قند و شکر از چند دانه توت خشک، کشمش و خرما استفاده کنید.

ضمنا وقتی گرسنه هستید به هیچ وجه شیرینی نخورید. توجه کنید که بهترین راه برای کم کردن مصرف شیرینی‌ها، نخریدن یا کمتر خریدن آن است.

پایان پیام/

پیوندک: http://iranMD.com/zJqBU

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ایران پزشک