ارتباط مستقیم با بیمه شدگان از طریق ۱۶۶۶

ارتباط مستقیم با بیمه شدگان از طریق ۱۶۶۶
تاريخ:بيست و يکم مهر 1400 ساعت 09:29   |   کد : 24894   |   مشاهده: 154
یکی از رویکردهای سازمان بیمه سلامت در راستای مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان، استقرار سازمان الکترونیک بود که در این جهت سامانه 1666 با هدف ارتباط مستقیم با بیمه شدگان شکل گرفت.
به گزارش ایران پزشک، پزشکان و صاحب نظران در سازمان بیمه سلامت ایران، با حضور در نشست های برنامه ریزی شده سامانه 1666 به ابهامات و پرسش های بیمه شدگان در خصوص انواع خدمات در صندوق های بیمه ای زیر مجموعه این سازمان پاسخ می دهند.

سامانه ۱۶۶۶ تاکنون خدمات مناسبی به بیمه شدگان ارائه داده و می‌توان راه اندازی سامانه 1666 را گامی مهم جهت ارائه خدمات یک‌پارچه به بیمه شدگان دانست. انتظار می رود که با گذشت زمان، رفع نواقص و مشکلات این سامانه، ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گفته مدیران سازمان بیمه سلامت، تمامی بیمه شدگان یا کسانی که متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت هستند، دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، موسسات طرف قرارداد، همکاران ستادی و اداره‌های کل استانی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

درگاه های متفاوتی از جمله تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، تلفن ثابت و اپلیکیشن ها برای ارتباط با این سامانه در نظر گرفته شده که به گفته بیمه شدگان و افراد تحت پوشش بیمه سلامت بخش بسیاری از مشکلات ارتباطی با این سازمان را برطرف کرده است.

خدمات سامانه 1666 که به صورت غیرحضوری است، شامل 3 بخش نظارت بر شرکای کاری یا اداره‌های کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر، پیگیری نظارت، خسارت متفرقه یا تایید دارو است.

البته باید توجه کرد که وجود یک سامانه نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند و باید در کنار اقدامات و فعالیت های دیگر سازمانی، عملکرد سامانه 1666 را نیز ارتقا داد.

در حال حاضر گزارش های بسیاری در حوزه های گفته شده در سامانه 1666 ثبت شده که مدیران سازمان بیمه سلامت به ویژه مدیران ستادی با جدیت تمام پیگیری های لازم را انجام دادند.

پرداخت خسارت متفرقه زمان بر است

جمشید شایانفر، معاون اداره کل بیمه‌گری و در آمد سازمان بیمه سلامت ایران درباره عمده تماس های صورت گرفته با سامانه 1666 گفت: بیشتر تماس‌هایی که با مرکز 1666 که به طور خاص مدیران سازمان هر دو هفته یک بار به آن پاسخ می‌‌دهند، عمدتا در خصوص نارضایتی از تاخیر در پرداخت خسارت متفرقه و دیگری در مورد نسخه نویسی الکترونیک است.

وی بیان کرد: در کل بیمه شدگان باید بدانند که پروسه رسیدگی و پرداخت خسارت متفرقه ممکن است 3 الی 4 ماه زمان ببرد و اگر از این موضوع اطلاع داشته باشند نارضایتی کمتری در این خصوص خواهند داشت. هر چند که مدیران سازمان نیز پس از شنیدن مشکلات مردم از تمام توان خود برای حل آنها استفاده خواهند کرد.
بخش قابل توجهی از تماس‌ها مربوط به اسناد متفرقه است

مهرداد الهامی، معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران نیز درباره عمده مسائل بیمه شدگان در تماس با سامانه 1666 گفت: بخش قابل توجهی از تماس ها مربوط به اسناد خسارت متفرقه و فاصله زمانی پذیرش تا پرداخت این اسناد است. البته تماس های مرتبط به نوع و میزان خدمات مورد تعهد و همچنین خدمات بیمه گری از دیگر موضوعات شایع در تماس بیمه شدگان با این مرکز است.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: توجه به ملاحظات تامین مالی در پرداخت اسناد خسارت متفرقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت توجه به این مساله، طیف قابل توجهی از تماس گیرندگان با سامانه 1666 کاهش پیدا کرده و شاهد رضایت مندی بیبشتر جمعیت هدف خواهیم بود؛ بدون تردید مدیران نیز از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بیمه شدگان دریغ نخواهند کرد. گروه بندی موضوعی تماس ها و ارجاع تماس به مدیر مرتبط می تواند بهره وری فرایند پاسخگویی را بیش از پیش ارتقا دهد.
ارجاع برخی تماس‌های 1666 به حراست

برخی سودجویان و فرصت طلبان با تماس و ایجاد ارتباط با بیمه شدگان مسائل مختلفی را ذیل وظایف سازمان بیمه سلامت مطرح می کنند، به طوری که تاکنون مدیران و تصمیم گیران در این سازمان موارد متخلفی را در این زمینه پس از طرح در سامانه 1666 پیگیری کردند. در همین راستا حراست سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به فعالیت‌های سودجویانه برخی شرکت‌ها از نام بیمه سلامت اقدامات جدی انجام داده است.

طبق تاکید مسئولان حراست سازمان بیمه سلامت، این مجموعه از طریق پل‌های ارتباطی همچون خطوط ارتباط تلفنی و سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی، درخواست‌ها و نیازمندی‌های بیمه‌شدگان را تا رفع مشکلات و موانع و احقاق حقوق قانونی آنان پیگیری می‌کند.

در حال حاضر با توجه به اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی و حذف تدریجی کاربرد دفترچه های درمانی، پزشکان در سازمان بیمه سلامت به هرگونه پرسشی از سوی مردم در این زمینه نیز پاسخ می دهند.

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در این زمینه بیان کرد: پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در اجرا شاید با برخی مشکلات رو به رو باشد که بیمه شدگان می توانند مشکلات مربوطه را با سامانه 1666 در میان گذارند.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان می توانند در تماس با سامانه پاسخگویی 1666 که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران جهت افزایش اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه ای مطلع شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بیمه‌شدگان در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی می‌توانند با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران با شماره 1666 تماس بگیرند.

پایان پیام/

https://iranpezeshknews.ir/News/1/24894
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان