معاون ارتباطات مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت نوشت:
به گزارش ایران پزشک، پیام گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نوشت: «ارتباطات و اطلاع رسانی در جهان امروز به ثانیهها و لحظهها بستگی دارد و ساختار روابط عمومیهای سنتی نیازمند به روز رسانی و مطابقت با نیازهای روز جامعه است. این تغییر ساختار به خصوص در بیمههای درمانی با توجه به سه ضلع مهم خریدار، ارائه کننده و گیرنده خدمات سلامت، قدری دشوارتر است، زیرا باید هماهنگی و همراهی در دو ضلع این مثلث یعنی خریدار و ارائه دهنده خدمات سلامت رخ بدهد تا راس آن که گیرنده خدمات یا بیمه شدگان هستند، دچار آسیب و اختلال در دریافت خدمات سلامت نشوند.
روابط عمومیها به طور کلی علاوه بر نیازهای علمی و اجرایی، به اقدامات خلاقانه و هنری هم نیازمند هستند و اگر در روزگاری که اخبار و اطلاعات به صورت فشرده و با بسته بندی جذاب به مخاطب عرضه میشود، همچنان به شیوههای سنتی بسنده کرد، مخاطب به سادگی عبور کرده و نیاز خود از این نوع اطلاع رسانی را برطرف نخواهد کرد. در واقع مخاطبان سازمان بیمه سلامت ایران که دو دسته شامل ارائه دهندگان خدمات سلامت یا مراکز و افراد طرف قرارداد و گیرندگان خدمات یا بیمه شدگان را تشکیل میدهند، به محتوایی نیاز دارند که هم پاسخ سوالات خود درباره فرآیندها را دریافت کنند، هم از مسیر طراحی شده برای فرآیندهای بیمه گری آگاه شوند.
احساس اشتراک و همانندسازی در روابط عمومیها یکی از نکات کلیدی موفقیت است که در نهایت منجر به شکل گیری شیوه نوینی از اطلاع رسانی در بسته بندی جذاب و فشرده خواهد شد. عملکردی که حاشیههای اطلاع رسانی را کم کرده و محتوای واقعی را در اختیار مخاطب قرار میدهد. همچنین این نوع از احساس اشتراک و همانندسازی، نتایج قابل توجهی در زمینه پاسخگویی خواهد داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.
به طور کلی، اگر روابط عمومی و اطلاع رسانی در بیمههای درمانی را ارتباط و تعاملی موثر و سه جانبه میان خریدار، ارائه کننده و گیرنده خدمات بدانیم، نمیتوان از پیش رفت لحظه به لحظه فناوری اطلاعات در جهان غافل شد و باید از این ابزار برای دسترسی بیشتر استفاده کرد و زیر ساختهای لازم برای سهولت ارتباطات را شکل داد. اگر زیر ساختها فراهم نشده و پشتیبانیهای مناسب و به موقع از روابط عمومیها صورت نگیرد، عملکرد کلی یک سازمان را تحت الشعاع قرار داده و علاوه بر اینکه ذینفعان نمیتوانند ارتباط موثری با سازمان داشته باشند، سوالات بی شماری نیز بی پاسخ خواهد ماند.
روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران محترم روابط عمومی در سازمان بیمه سلامت ایران تبریک عرض کرده و امیدوارم در این مسیر دشوار، بیش از پیش موفق و سربلند باشید.»
پایان پیام/